You Are Reading

4

JAPAN : AUTUMN LEAVES IN RIKUGIEN

amirul imran Wednesday, November 28, 2012 ,
AS-SALAM

khamis lepas, aku ada appointment dengan doktor kat central hospital... sepatutnya aku ada buat CT-scan, tapi disebabkan hari tu alat penuh, maka al-kisahnya aku kena datang lagi khamis ni iaitu esok.... 

nak dijadikan cerita,, disebabkan aku balik awal dari hospital, maka aku buat lah keputusan untuk ber'kouyou' sementara masih sempat... ok,, apa itu kouyou, murid-murid?? kouyou itu maksudnya autumn leaves... hahaha.. aku tak pandai pun bahasa jepun sebenarnya,, ni semua jasa GOOGLE TRANSLATE... dulu aku ingatkan maksudnya daun gugur, tapi rupa-rupanya salah... dush, dush, dush.. malu diri sendiri...

btw,, kenapa aku pilih rikiguen sebagai tempat untuk tengok daun musim luruh ni?? jawapan nya ialah...............kerana aku budak manual..... tahu apa itu budak manual?? budak yang kalau nak masak,, akan baca buku resipi berkali-kali, kalau nak beli baju, akan hantar gambar baju ke ramai orang untuk mitak pendapat, kalau nak makan kat restaurant, akan cari review kat internet, dan tak ketinggalan, kalau nak pergi melancong, akan search kat internet tempat-tempat yang cantik + lawa.... so, salah ke jadi budak manual?? tak salah pun... aku happy je selama ni.. hahaha...


ok,, kita tinggal dulu bab tentang budak manual kerana tajuk kali ni pasal autumn leaves,, bukan budak manual on autumn leaves.... =) rikiguen ni,, kalau ikut web page yang aku baca,,, adalah salah satu taman yang paling lawa kat TOKYO... tokyo yerk,, bukan jepun.. so,, semoga tak high expectation sangat kalau nak tengok gambar-gambar yang sempat aku snap...

pintu masuk

sweet old couple

rumput yang kekeringan

tasik~

pondok kecil di tengah taman

jenjantas

pandangan dari atas jenjatas

daun yang kemerahan

pintu gerbang

pondok 2

budak manual on autumn leave..

autumn leave yang budak manual duduk tadi. =P

model kalendar bulan 12

lorong kecil


macam biasa,, kalau nak tengok lagi banyak gambar,, sila klik di sini.

4 kata-kata manis:

Has said...

model kalendar bulan 12. hahah. nice. :D

イムラン (IMRAN the fraxie) said...

huhuhu... (tetiba rasa malu plak)... btw,, saya ada jumpe facebook sensei... hekhek.. =)

hakifays said...

haha.model kalendar:D

イムラン (IMRAN the fraxie) said...

@ikah senpai.

hahaha.. biasa ah~~

 
Copyright 2010 . .